Metodik prevence
Preventivní program
Promítá se do následujících oblastí:
- Organizace školy
- Vzdělávání žáků a volnočasových aktivit
- Vzdělávání učitelů
- Spolupráce s rodiči
- Spolupráce s OÚ
- Spolupráce s PPP, Střediskem výchovné péče, Úřadem práce, právníkem
- Spolupráce s externími organizacemi (Magdaléna...)
Program prevence každoročně vyhodnocujeme, je součástí Plánu školy.
Činnosti:
- žáci mají možnost využívat určené prostory ve škole ráno a během polední pauzy, dozor je zajištěn. Mají možnost připravit se na vyučování, hrát společenské hry, využívat počítače, internet, sportovní činnosti
- soustavně sledujeme potřeby žáků, včas odhadujeme poruchy chování, specifické poruchy učení, rodinné problémy nebo vztahové problémy ve škole, hledáme účinnou pomoc
- hledáme optimální vztahy mezi učiteli a žáky - důvěru, pochopení, využíváme třídnických hodin k navázání užšího kontaktu mezi žáky a učiteli
- smysluplné využití volného času - zájmové kroužky, KMD Příbram, exkurze, výlety
- funguje Školní parlament jako forma žákovské samosprávy
Zaměření:
- drogové závislosti, alkoholismus, kouření
- kriminalita, delikvence
- virtuální drogy - počítače, televize, video, mobily
- záškoláctví
- šikanování, vandalismus a jiné formy násilného chování
- xenofobie, rasismus, intolerance, antisemitismus
Cíle:
- rozvíjet a uplatňovat v praxi zásady komunikace
- získat důvěru dítěte, naslouchat mu
- otevřeně mluvit o nebezpečí alkoholu, kouření, drogách (včetně virtuálních), šikaně, vandalismu
- posílení vazeb dítěte na individuální zájmy a rodinu - předcházet nudě
- posilovat sebevědomí dítěte - osobnostní sociální výchova
- úzká spolupráce se všemi výchovnými činiteli